torstai 20. lokakuuta 2011

Tuntuu ihan siltä kuin täällä ois satanu ainakin kolme viikkoa putkeen, vaikka kai sinne väliin on pari suht sateetontakin päivää mahtunut. Mutta kylmä on!

Tuli vaan sellasen kirjotusfiilis, mutta varsinaisen asian puutteessa joudun tyytymään lukkojen vaihtamisen ja pankkien mollaamiseen;

Taisin tänne muuton jälkeen valittaakin siitä että mulla oli ongelmia avata toi rappukäytävän ovi. Ongelma kuitenkin hävis koska jollakin toisella oli ongelma oven kanssa, eikä sen avain toiminut lainkaan joten ovea pidettiin lukitsematta pari viikkoa. Yhtenä päivänä sitten Rob soitti mulle iltapäivällä että koska oon tulossa kotiin ja onko mulla avaimet mukana, sen avain ei kuulemma toiminu lukossa joka oli nyt taas yllättäen lukittu. Kotiin päästyä totesin ettei munkaan avain toiminu, koska lukko oli vaihdettu! Kiltti naapuri päästi mut kuitenkin onneks sisään kun painoin niiden summeria. Eteisen lattialla sitten odotti uus ulko-oven avain. Sinänsä ihan järkevää toimintaa vaihtaa lukot kertomatta siitä etukäteen asukkaille ja vaan pudottaa uus avain postiluukusta siinä toivossa, että asukkaat on kotona siihen aikaan kun avaimen saavat....

Toinen juttu sitten on pankit. Tai lähinnä nettipankki. ARGH! :D Koitin tehä osotteenmuutoksen netin kautta, kun Lloydsin nettipankista löyty linkki että "tee osoitteenmuutos klikkaamalla tästä". No sen linkin takaa löyty vaan tulostettava lomake joka ois pitäny lähettää pankkiin... ja toinen juttu on se, että jos haluat tehdä maksun/tilisiirron tililtäsi, niin turvallisuussyistä pankin automaattinumerosta soitetaan sun puhelimeen ja automaattiääni sanelee nelinumeroisen luvun joka sun pitää kopioida ruudulle nettipankkiin ennen kun voit lisätä uuden maksunsaajan. Muuten ihan kätevä, mutta meillä ei tosiaan oo sitä kenttää täällä. Onneks on lankapuhelin (jota tosin ei voinu käyttää suoraan tossa maksujutussa, koska pankille on tietty ilmotettu vaan kännykkänumero) - Rob meni ulos omansa ja mun kännykän kanssa, ja soitti omalla puhelimellaan mulle lankanumeroon, jolloin mä klikkasin nettipankista nappia ja mun kännykkään tuli puhelu pankilta, ja Rob sitten luetteli numerosarjan oman puhelimensa kautta mulle sisälle ja mä naputtelin koneelle. Yksinkertasta ja aikaasäästävää tää nettipankin käyttö, eikö? :)

Saatiin tällä viikolla tietää tän vuoden placement koulut. "Pääsin" jälleen kaupungin itäpuolelle, ja junaa pitää vaihtaa kahdesti (sekä siinä välissä kävellä Central stationilta Queen Streetin asemalle...) mut kuukausilippu on itseasias halvempi kun kotoa yliopistolle ja luulen että matkakin kestää kokonaisuudessaan vaan suht saman verran. Hermoiluttaa, mutta myös jänskättää! Haluun päästä jo käyttämään uusia opevaatteita, joita shoppailtiin eilen Ellin kanssa :D

Ps. Miten hyvältä varrasleipä voikaan maistua! <3

Ei kommentteja: