lauantai 9. huhtikuuta 2011

Meneillään yks näitä ihania hetkiä, jollon kaikki asiat tuntuu vaan olevan tosi hyvin ja haluu vaan maata sängyllä ja hymyillä onnellisena :D Oon tänään nukkunu myöhään, tehny lettuja aamupalaks ja nauttinu kämppiksettömästä asunnosta, kävelly aurinkoisessa ja huisin kesäisessä Glasgow'ssa (vaatimattomat +20 mun mittarin mukaan) ja käyny syömässä ekaa kertaa elämässäni intialaista ruokaa. Ei nouse suosikkilistalle vaikkei se pahaakaan ollut :D

Assignmentit on tehty ja palautettu eikä niistä tarvi nyt huolehtia hetkeen. Kevätloma alko sillä että kaikki muut kämppikset lähti kuka minnekin ja mä jäin kaheks illaks kuuntelemaan flatin narisevia lattioita ja panikoimaan kummituksista ja räyhähengistä, joita ihan varmasti on joka ikisessä brittitalossa vaikkei sitten kovin vanha rakennus oiskaan kyseessä.

Sunnuntaina menin Edinburghin kentälle äitiä vastaan, joka sattukin tulemaan sopivasti brittien äitienpäivänä kyläilemään <3 Kierreltiin Glasgow'ssa ja Glasun kaupoissa pari päivää ja tietty kastuttiin kunnolla sen ainoan kerran kun unohettiin sateenvarjo kotiin. Keskiviikkona mentiin takas Edinburghiin, kierreltiin vanhaa kaupunkia ja käytiin linnassa ja illalla syömässä R:n kanssa kivassa pubissa, jonka skottilaisuudesta ei oltu kaikki ihan samaa mieltä. Huhtikuun alku, ja ulkona tarkeni sukkahousuissa ja lyhyessä tunikamekossa, kelpas! Illalla hostellille kävellessä meinas tulla kylmä tosin.

Yöllä noustiin kolmen maissa ja käveltiin kaupungin halki pysäkille ja linkulla kentälle. Eka kerta, kun joku muu oli lähtijänä ja mä se joka jää kentälle heiluttamaan.

Torstaina R lähti mun seuraks kattomaan kahta asuntoa, joista molemmat osottautu aivan ihaniks (vaikka toisessa olikin se pelätty kaasuliesi), mutta nyt oon kuitenkin ruvennu miettimään että josko tulis syksyllä niin aikasin että ehtis hyvin ettiä sen kämpän sillon. Torstai ainakin osotti sen, että asunto on mahdollista löytää parissa päivässä.

Mun huoneen ikkunasta näkee Glasgow'n vanhimman rakennuksen, mutta vasta eilen menin käymään siellä ekaa kertaa. Oij <3 se riittäköön kuvaukseksi :D Illalla mentiin yhteen pubiin pariks tunniks kahen R:n kaverin kanssa. Tapasin mm. pienen skottimiehen, joka innoissaan koitti löytää biisiä kaheksankymmentäluvulta, jota R ei tietäis (ei onnistunu) ja joka osas luetella joka ikisen junapysäkin välille Lontoo-Glasgow ja lukemattomille reiteille Skotlannin sisällä. Hauskoja heppuja.

Edellisen postauksen jälkeen on tullu käytyä myös St. Andrewsissa (<3) ja istuskeltua meren rannalla, käveltyä ympäri Dunfermlinen katuja ja eksyttyä puistoon siitä huolimatta että mun opas on viettäny lapsuudessaan tunteja siellä.

Tällä hetkellä placement ei pelota, jännittää vaan sellasella positiivisella tavalla. Se tosin meinas vähän pistää kyrpimään, kun mun placement partner ei päässy vikaan harjottelupäivään ja lähetin sille sitte maililla tiedot ja lukujärjestyksen varsinaista placementtia varten, ja se sitten mailas mulle samana päivänä kun oltiin menossa käymään koululla jotta voitas esitellä opettajille mitä meinataan tehdä placementissa, että ei saa mun liitettä auki, joten voisinko tulostaa sille sen timetabelin. Eihän sillä ollutkaan kun reilu kaks viikkoa aikaa koittaa avata se. Siellä koululla neiti sitten viattomasti sano opettajalle, ettei oo suunnitellu vielä oikeen mitään, koska vasta sai sen aikataulun... fair enough.

Enkku tuntuu sujuvan paremmin ja aksenttien heprea alkaa sillon tällön valkenemaan. Jeij, pelkäsin ettei kieli alkais koskaan sujumaan.

Hah kuulin tällä viikolla että mun blogilla on yks skottilukija joka kattoo nättejä valokuvia kun ei tekstiä ymmärrä. Skottiaksentilla puhuttu suomi kuulostaa söpöltä. :)

Ei kommentteja: